Wpływ koncernów na lekomanię

Lekomania stała się prawdziwą plagą dwudziestego pierwszego wieku. Jest to problem o tyle istotny, że dotyczy wielu z nas, ale nie każdy potrafi krytycznie spojrzeć na siebie i przeanalizować ilość przyjmowanych dziennie medykamentów. W nowoczesnym świecie rozmywa się definicja leku jako remedium na określone choroby – obecnie jest to termin mocno nadużywany, a synonimem lekarstwa stały się też różnego rodzaju produkty lecznicze, suplementy czy wyroby medyczne.

Paradoksalnie, przyjmowanie leków jest obecnie modne – spożywają je dzieci, młodzież, osoby w wieku średnim i seniorzy. Każda z grup ma określone potrzeby, boryka się z odmiennymi problemami, które z kolei stają się doskonałym podłożem do tworzenia kreatywnych kampanii marketingowych przez koncerny farmaceutyczne.

Oaza

Zakup leków i ich spożywanie w nielimitowanej ilości to opacznie pojęty wyraz troski o własne zdrowie, wygląd, samopoczucie. Współczesne koncerny farmaceutyczne są gigantami nie tylko w kwestii produkcji, ale też marketingu. Czy tego chcemy czy nie, wszędobylskie reklamy leków, witamin, suplementów głęboko wnikają w naszą podświadomość, a my sami, nie wiedząc kiedy, znamy na pamięć nazwy wielu wyrobów medycznych, ich przeznaczenie, dawkowanie i czy są na receptę, czy nie.

Koncerny ukształtowały nowy model konsumenta – lekomana, który jest sprytny i wie, jak uniknąć chorób oraz utrzymać się w świetnej kondycji przez wiele lat. Nie jest to jednak wizerunek negatywny, a osoby przyjmujące codziennie medykamenty postrzegane są raczej jako zaangażowane w walkę o swoje zdrowie.

Leczenie lekomanii Kraków

Prywatny Ośrodek Terapii Uzależnień http://oaza.sos.pl/leczenie-uzaleznien/leczenie-lekomani/ to miejsce, gdzie wypracowaliśmy własne metody leczenia lekomanii, która jest uzależnieniem trudnym do zdiagnozowania na wczesnym etapie.

Na każdym etapie terapii kładziemy nacisk na tworzenie właściwego wyobrażenia pacjenta – konsumenta na temat lekarstw i zasadności ich stosowania w codziennym życiu.

You may also like...