Promocje w sklepach

Coraz więcej sklepów stacjonarnych jak i internetowych oferuje kupony podarunkowe, którymi możemy obdarować naszych bliskich. Jest to świetny sposób na prezent, gdy nie potrafimy zdecydować o jednej konkretnej rzeczy jaką chcielibyśmy komuś kupić. Zamiast nieudanego prezentu mamy pewność, że osoba obdarowana kupi sobie to, co będzie rzeczywiście się jej podobać.

Promocje z jakimi możemy spotkać się w sklepach online

W sklepach online oprócz kuponów podarunkowych, które możemy również spotkać w stacjonarnej konkurencji można również otrzymać różnego rodzaju kody rabatowe. Upoważniają nas one do zrobienia zakupów z określonej wielkości rabatem. Zazwyczaj rabaty oscylują na poziomie 20-30%. Czasami w trakcie okresów dużych promocji takich jak na przykład „czarny piątek” promocje sięgają nawet 50% i więcej. W niektórych sklepach możemy spotykać się z promocjami na drugi i następny produkt. Jedna z sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD swego czasu tego typu promocję oferowała swoim klientom. Cieszyła się ona naprawdę sporym zainteresowaniem. Warto z takich promocji jak najbardziej korzystać!

Rabaty w sklepach online a w sklepach stacjonarnych

Wiele osób twierdzi, że najlepsze rabaty otrzymamy tylko i wyłączenie w sklepach internetowych. Rzeczywiście jest tak, że sklepy online bardzo chętnie i niemal na każdym kroku atakują nas promocjami i rabatami. Mogą sobie na to pozwolić znacznie częściej, niż ich stacjonarna konkurencja, ponieważ koszty utrzymania, prowadzenia sklepu online są znacznie niższe. Jeśli więc szukamy przedmiotów w promocyjnych cenach, to powinniśmy przede wszystkim przeszukać zasoby internetu, gdzie ceny powinny być znacznie niższe od tych w sklepach stacjonarnych.

Zakup na promocji a gwarancja

Kupno jakiegoś przedmiotu w okresie promocji nie odbiera nam gwarancji na nasz zakup. Jeśli zamówimy coś przez internet, to możemy nadal skorzystać z możliwości darmowego zwrotu przedmiotu do 14 dni od jego zakupu. Nie ma znaczenia czy kupiliśmy coś w promocji, czy po cenie standardowej. W sklepach stacjonarnych czasami sprzedawcy informują nas, że produkt przeceniony nie jest objęty gwarancją, bądź jest ona skrócona do kilku miesięcy. Jest to działanie niezgodne z prawami konsumentów i nie przejmujmy się tego typu gadaniem. Mamy jak najbardziej prawo do rocznej gwarancji, a także dwuletniego okresu rękojmi. Jeśli jednak pojawiają się problemy z załatwieniem reklamacji, zwrotu, to należy skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumentów, który na pewno coś zaradzi.

 

You may also like...