Direct mail – dlaczego warto z niego skorzystać?

Wykorzystywanie narzędzia takiego jak direct mail pozwala na dotarcie do klienta w stosunkowo krótkim czasie i jest to sprawdzony sposób na promocję twojej firmy. Aby móc przygotować wysyłkę tego typu, wystarczą 3 podstawowe elementy, takie jak: przemyślana treść i oprawa oraz kanał dystrybucji w postaci tradycyjnej poczty. Poniżej przeczytasz przydatne porady.

Mimo rozwoju nowoczesnych technologii takich jakich jak email marketing forma drukowana wciąż cieszy się ogromną popularnością, a list w wersji papierowej wciąż może być czymś świeżym i intrygującym, w przeciwieństwie do maili, masowo wpadających do folderu ze spamem.

Stwórz listę potencjalnych kontrahentów

Każde działanie w marketingu adresowane jest do określonej grupy odbiorców. Direct mail jest narzędziem, które może przynieść świetne rezultaty, jeśli zostanie precyzyjnie przygotowany i zaadresowany do grona zainteresowanych odbiorców. Większość firm takich jak twoja ma własną listę teleadresową do klientów i to na niej warto oprzeć strategię.

Zaletą direct marketingu jest to twój przekaz trafi wyłącznie do grupy zainteresowanych osób. Margines błędu jest niewielki, a twój materiał ma duże szanse na archiwizację w biurze klienta. Atrakcyjna, dobrze przygotowana ulotka z kartą stałego klienta lub innymi bonusami jest od wielu lat wciąż niezmiennie pozytywnie postrzegana, a nawet doceniana przez kontrahentów.

Cykliczność kluczem do sukcesu

Direct mail to narzędzie, którego skuteczność łatwo zmierzyć, czy to za pomocą informacji uzyskiwanych bezpośrednio od klienta podczas rozmowy telefonicznej, zlecenia w formie maili lub kodów rabatowych, dołączonych do listów, a następnie realizowanych na twojej platformie sprzedażowej.

Jak każde działanie marketingowe, tak i direct mail wymaga działań regularnych i różnorodnych. Jednorazowa wysyłka nie należy do najtańszych rozwiązań w zakresie promocji twojej marki, usługi lub produktu, ale możesz dzięki niej podarować klientom pewną wartość dodaną – a część z nich z pewnością doceni tak spersonalizowany przekaz.

You may also like...